måndag 6 september 2010

"Ett Bröllop och ingen Begravning"



Det var med en tår i ögonen som jag överlät nycklarna till vår Cortina till nye ägaren som stolt slog sej ned bakom träratten och styrde iväg med fyndet. Alltnog hoppas jag att han får glädje av den fina bilen.



Hinner inte merän komma hem förrän drömbilen (om än i en fruktansvärd nyans) återfinns parkerad (inte en säkerhetsvakt synlig) på vår gata. Varje gång jag ser en vagn av detta märke skriker min "Jag bara VILL HA!" röst inom mig. En dröm som var nog så nära att uppfyllas en gång på stenåldern men nu får förbli en vacker dröm.


Aston Martin Vaquise Vantage
Nej skit i Aston Martin, när det finns liknande spisar till lägre pris. Dock kanske inte motorn på bilden som är en av mycket få äkta Daimler Double Six från 40-talet. 12 cylindrar och en volym på dryga 10 liter.

Två VACKRA damer, min vackra Lise-Lott o vår Daimler Double Six som numera verkar fungera!!!! De ni.... På bilden nyss anländ till något så kul som ett bröllop och inte vilket som helst.
Flirta lite med John var min kommentar till Tanja för några år sen, hon tog mig på orden och så gick det som det gick.


I lördags tillsammans med inbjudna vänner o släkt blev de tu till ETT!
HURRA!!!!!

Inte ens MÖGG stora som elefanter kunde avskräcka brudparet och gästerna. Ett mycket trevligt annorlunda bröllop blev det den saken e klar.

Det belv söndag och med den en liten bilutflykt med stopp för fika vid Riddarfjärden där en otrolig träbåtsregatta ägde rum. Att få se alla dessa vackra segelbåtar med fyllda segel var en trivsam söndagsupplevelse. Som självfallet fick oss att längta efter vår egen båt.

Back to Vardagen och på återseende.






Inga kommentarer: