söndag 7 november 2010

"En gång....."

"En gång var jag i Uddevalla! Där träffade jag en kille som ville bli Domare, och han blev dommare o dommare o domare!"
Nja i och för sig har jag ju varit i Uddevalla flera ggr genom livet. Nu senast för någon ynka timma sedan. En plötsligt akut anfall av hunger drabbade oss båda varför vi startade Daimlern och styrde snabbt till Henån i hopp om att "CHRISTERS" skulle ha öppet. Tji vad vi bedrog oss, stängt och svart som natten. Valet var sålunda att svälta eller köra till Uddevalla för att finna någon form av mat.
I 110-120 styrde vi så alla 12 cylindrarna till denna stad och fann det förhatliga McDonalds öppet, men se den lätte ville vi inte gå på. Nog borde det finnas ett mera svenskt alternativ öppet. Inne vid busscentralen fann vi vad vi sökte men dessförinnan hann vi bländas av ett stort antal bilar (troligen pimpade Volvo) som alla stod parkerade på rad med ljuset tänt strax intill grillköket.
Vi fick vår mat som verkligen smakade så som hamburgare alltid borde smaka, också på McD! Här var det fråga om nystekt burgare och färska grönsaker som smakade som de skulle.
Mätta och nöjda styrde vi hemåt och passerade ett antal pimpade Volvo och nån BMW, vars gigantiska hjul blänkte i vårt ljus.
Uppenbarligen vad jag kan förstå var detta en viktig del av Uddevallas nattliv en iskall förvinterkväll som denna. Såg dock inte några flickor, så killarna med sina pimpade Volvos o BMW fick nog nöja sig med att drömma om det sk täcka könet. Medan jag styrde vår Daimler V12 hemåt för att krypa till sängs med min underbara kvinna.
poff

Inga kommentarer: