måndag 19 mars 2012

Helgen som gått






I felt so sad inside when you couldnt stay
everything wasnt right and you walked away.
We schould have talked with love and not hate.
Still in my mind I hoped that you wait another day.

Texten ovan är till en låt jag skrivit en låt som passar bra in just nu. Min käre alltid glade styv-pappa (jag kallade honom egentligen aldrig så) lyckades inte vinna över cancern utan gick bort. Jag och de som kände honom kommer alltid att minnas honom som en positiv Herre som kunde få alla omkring sig att bli på gott humör.

 

Troligen var det just hans förmåga att sprida glädje som gjorde att hans begravning blev en glad uppsluppen tillställning där det sjöns allsång och alla tyckte vara glada över alla de år de fått ynnesten av att befinna sig i kretsen kring honom.

 
Jag saknar dig Pappa Nisse!


Det var ett 70-tal bekanta som deltog denna dag och till min stora lycka fanns också min dotter Madelene´s två barn där. Lyckades till och med fota mitt barn-barn när jag för första gången träffade henne och hennes pappa i verkliga livet. En riktig sötnos var hon som säkert undrade vad det var för en ful farbror som fotograferade henne. 
Tack You made my day!
 




Faen det knöt sig i bröstet redan på fredagsmorgonen när jag och min älskade Liselott gjorde oss i ordning för att köra till Vretstorp. Olusten inför en begravning är för mig ohygglig men jag var medveten om att det var något som jag måste ställa mig över. Att sedan vår Ford sjöng på absolut sista versen ökade denna oro. Skulle bilen hålla, först till Vretstorp sedan vidare till vårt Söbben.

Allt nog begravningen var till ända, vi hade sagt farväl. Resan till Orust återstod men visade sig gå som smort. Det blev lite TV-tittande innan vi kröp i säng. Lördag morgon skulle storverk uträttas. Den sist införskaffade Jaggan skulle startas upp och denna skulle sedan vi använda som fortskaffningsmedel. Forden skulle gå till sälla jaktmarker! 

Efter byte av bränslepump hoppades jag så att bilen skulle starta, men tji fick jag trots att tanken var full!! En kontroll visade att den bensin som fanns i tanken likt all modern bensin förvandlats till en vattenbaserad sörja. Totalt omöjlig att starta en motor på, än mindre att få den att funka. 

 
Fick därför pumpa ut ca 60 liter Vatten-Bensin  och fylla ny innan motorn slutligen spann som en katt!

Vi hade nu hunnit in på söndagen då vi under eftermiddagen skulle köra tillbaka till Sthlm.

 
Provkörning visade att Jaggan (fullpackad med modern elektronik) inte var helt kurant. Datorn till växellådan visade sig ha komunikationsproblem med motorns huvuddator. Den hade därför förpassat sig i sk Felsäkert Läge!! (fan ta datorer- snart kan vra bilar säkert få virus). Iden att köra med den här bilen strök därför på  foten och istället startades vår Daimler upp.

Här fanns inga startproblem, växellådasproblem eller annat-tuta o kör. Således var det med den som vi körde tillbaka till Stockholm. Resan gick perfekt och helt utan problem, just som jag förväntat mig.

 
Måndag morgon i ett STockholm där det faktist SNÖAR!!. I eftermiddag rep med delar av orkestern, ska bli trevligt.

Inga kommentarer: