söndag 17 november 2013

Politiskt käbbel

Vi närmar oss ett förestående Val. Vilket per automatik tycks innebära att det politiska käbblet drar igång för fullt.  Med en sittande regering som enligt dess belackare kommer att få avgå vid kommande val skräds det inte med orden. 
Allt som sker nu, skylls därför på denna regering!? Men hur var det nu, vem satt vid makten när pensionsystemet total förändrades? osv......
Att oppositionen idag går tillbaka i tiden och skyller den negativa delen av utvecklingen på sittande regering är utom allt tvivel. 
Jag frågar mig trots allt hur långt tillbaka i tiden skall vi väljare och belackare gå när det gäller att kasta skit på en sittande regering oavsett denna består av Vänster eller Höger?

Folkhemmet byggdes upp av Sossarna, ej helt säker men det var kanske Per Albin Hansson´s gubbar som då styrde och ställde. Byggnationen fortskred,  vi var på väg. Reformer av alls slag blev vår verklighet. Staten skulle ta hand om oss, om ALLT. Staten skulle äga ALLT och banne mig vet jag om inte forna Sovjet till stora delar stod som ett underskönt scenarie. I alla fall den del som var officiell.

Som jag ser det tycker jag att vi kanske skulle avhålla oss från att se tillbaka historiskt. För ska vi det måste vi ta med dåvarande regerings ställning i NAZI frågan, Zigenarfrågan, Handikapp frågan osv i all oändlighet då på 30-70-talet..... Då när det stod helt klart för alla Sossar att Judar och Zigenare var ett hin av hån. För att inte glömma underliga människor av lägre stående raser från Afrika.

Skulle vara skönt att få slut på käbblet där  oppositionen anklagar de som är i Majoritet sittande regering. Tala istället om vad de vill göra i framtiden för oss väljare. Skulle det sedan innbära att vi i Sverige totalt skrotar PK (politiskt korrekt) skulle det vara ett enormt framsteg.

Idag kan vilken Svensk född person anklagas att vara rashatare!!! 
Fick redan under min skoltid veta att begreppet Rashatare syftade till personer som ansåg att visa raser av människor var lägre stående varelser just på grund av sin ras. Det handlade då inte om huvuvida Sverige skulle ta emot 1 eller 100000 flyktingar.

Just invandrarfrågor tycks disskuteras på var och varannans fika bord. De samtal jag har hört tycks anse att vi har för många invandrare från andra kulturer i vårt land. Samtidigt som våra styrande tycks vara av annan åsikt antingen de tillhör höger eller vänster falangen. 

Var det verkligen dessas åsikter vi röstade på så att de kom till makten??? Röstade jag på en Socialdemokrat som dessutom var starkt troende, helnykterist ............Framför verkligen de folkvalda Dina och Mina åsikter. 

Nej det verkar banne mig inte så...

poff nu har jag skrivit av mig av det som gnagt..

Inga kommentarer: