fredag 5 oktober 2007

mera fundringar!!

Hoppsan alla läsare och vänner, så drar vi vidare på mina "fundringar". Ännu en vecka är till ända, och jösses vad det känns skönt. Att vi lever i en underlig värld kom jag på redan för si så där 50 år sedan. Ungefär i samma veva som dom Hämska Ryssarna skickade upp den där Sputnick. Trots att vi levde i det då super Socialdemokratiska / röda landet Sverige förekom det allt som oftast att man skrämdes med just att Ryssen kommer. Nu har det varit lugnt i en massa år men fanken vet om det inte är dags att ta upp den gamla devisen – Ryssen kommer, för på något sätt har de lyckats bli en underlig form av maktfaktor.




Tidigare i veckan shoppade jag på ABH i Märsta. Jaguarbilar har sedan banne mig stenåldern ståtat med dubbla avgasrör lite uppkäftigt utstickande därbak. Ett sätt att visa att detta minsann är en prestanda bil. Men vad katten gör man idag när banne mig vilken Folkasnurra som helst (fel ordval då VW av hävd hade dubbla avgasrör på sina bubblor), ändrar mig således till vilken fjuttbil som helst ståtar med dubbla avgasrör. Oftast sammankopplade på ett rent ut sagt fånigt sätt, men men. Detta fick till följd att ett antal rör inköptes samt två sk byxrör. Dessa sammanfogades så med svetsen till följd att min XJS nu ståtar med dubbla avgasrör på var sin sida baktill på bilen. Att ljudnivån dessutom förändrades till följd av borttagande av de bakre ljuddämparna gjorde bilden av pojkavgassystem total. Återstår att köpa blanka slutrör och montera, men det vet i katten om det är väldigt viktigt eller ej.


Min chef, en dönick vid namn Perra tror sig vara ordförande i "Pippi´s sakletareklubb", fan vet om han inte ligger bra till för att få den titeln då han banne mig samlar på ALLT. Inklusive svordomar, jag vet för jag brukar ibland komma på mig själv med att anse att jag svär så in i helvete mycket, men i hans fall klarar han inte av en enda mening utan att fylla den med svordomar i mängd.
25 eller är där möjligen 150 prima fönster med karmar, 50 flygplansstolar från nån MD80-Boing- xx, bilar i olika stadier av misär, de flesta totalt bortom all räddning hjul och däck till flygplan, verkstadsutrustning, husvagnar jag vanliga släp också, folkrace bilar, bussar som skulle byggts om för evigheter sedan ett par Volvo Lastbilar och nu även båtar.

Ja när detta skrivs är hans samling av båtar decimerad till båt. En läcker daycruiser i plast som skall vara i sjön kommande sommar och förhoppningsvis säljas till förmån för en större båt.
Väl på plats ute på en av de gårdar som han hyr in sig hos som upplag för sin samling (där för att hämta en BMW V12a) visades självfallet båtarna.
Dels glasfiberbåten men också en båt tillverkad i mahognyplywood och försedd med en 3 liter Ford V6 motor. En stund senare blev det bestämt att jag skulle ta över ägandet av denna båt, då han inte ansåg att han hade lust att betala hyra ytterligare ett år för båten…. Vad jag förstått är båten byggd efter ritningar i Teknik för Alla under 60-talet. Dock utan den ruff som ritningen en gång innehållit.

Ja så till en annan medlem i Pippis SAkletareklubb, nämligen Uppfinnar-Jocke alias våran Tron som nu i avsikt att fylla på sina bdsm-gadgets säljer av delar av sin samling. Denna gång en fantastisk sånghögtalare från slutet av 60-talet. När jag dels fick veta att han hade den och sedan att den skulle säljas, blev det från min sida ett enda stort JAG VILL HA!! Så nu gäller det för mig att klara mig genom hans auktion på Tradera på nämnda föremål. Musikprylar e ju bara så kul att ha i lådorna.
Gitarrprojektet har tagit ytterligare ett stort kliv framåt genom att en mängd nya delar beställts från Gitarrdoktorn i Köping. Snart bör det vara dags att provspela denna skönhet.

Camilla fyller år!!! JA just det min älskade milla fyller år, banne mig om hon snart inte är lika gammal som jag. Mitt stora problem med detta är:
VAD FAN SKA JAG HITTA PÅ ATT KÖPA TILL HENNE SOM HON INTE GÅR OCH BYTER EMOT NÅGOT ANNAT strax efter födelsedagen. Det har nämligen skett de sista gångerna och e ju inte speciellt kul. Å andra sidan e det ju kass om jag skulle köpa något som hon sedan aldrig använder… ett dilemma är det vilket fall som helst. Får nog bli en knippe pelligonjor eller nåt sånt… men ämnar gnugga geniknölarna ordentligt i hopp om att lyckas.
Nella har snuva, 11 under nosen och är jättelessen, faktum är att hon tycker att pappa e kass…..speciellt sedan mamma dragit til lbyn för att shoppa godis. Det blir en kombinationscircus av Imse vimse, Ankan Anders, Hopp och studs lekar samt mamma kommer snart snatter. Lyckades som alla andra pappor faktiskt överleva men drog en such av lättnad när det smällde i dörren och de kom hem igen.


Kram alla goa och o-goa läsare och vänner...

1 kommentar:

Unknown sa...

ajsa-bajsa hur lågt är det av dig att sprida hets mot folkgrupp
hitler kaput, kära själ