torsdag 28 april 2011

Liselotts födelsedag


ja så sitter jag på vårt kära Söbben alldeles ensam vilket känns jättetrist, hon min Älskade skulle självfallet varit med här. Har varit här ett par veckor nu i hopp om att finna ett jobb samtidigt som båten måste göras klar för sjösättning och självfallet finns en del jobb med hus och trädgård.

Tillsammans med faster Mariann besöktes ännu en faster Nancy, varvid jag plötsligt har jobb ett par dagar med hennes gamla Mersa. Efter att ha stått still en evighet var det dags att få den att funka och se trevlig ut. Det belv en stor service och en polering av lacken. När den var färdig hade den verkligen fått ett lyft.

Ja så var det båten, som verkligen krävde en massa jobb. Efter att förra sommaren samlat på sig stora delar av Bohusläns undervatten fauna gällde det att skrapa ren skrovet under vattenlinjen och ge henne ny bottenfärg. >Det var ett j-la slit som tog hårt på ryggen men slutligen var det klart. Ett nytt fäste till utombordaren hade jag fått redan förra sommaren av alias Captain på RBJ och efter lite modifiering passade fästet perfekt i aktern på vår båt.


Hipp hurra, det är din födelsedag. Ja så fyllde min Älskade år idag och det enda jag kunde göra på detta avständ var att skicka kort, sms-a samt ringa och gratta. Av sina båda döttrar fick hon en god tre rätters middag serverad när hon kom hem från jobbet. I mitt fall får jag vänta till nästa helg innan jag fysiskt kan gratulera henne på hennes dag, så nu gäller det att planera detta evenmang på bästa sätt.



Solen skiner över Söbben och när ajg väl var färdig med båten för dagen tilltog arbete i trädgård och hus. En altan har börjat få lite färg och ett staket har blivit byggt som sedan, kanske redan i morgon skall målas i lämplig nyans. Det lär bli svart eller vitt (de färger som finns på lager bland alla våra färgburkar i källaren). Efter tips ska vi också se om det finns möjlighet att få Vägverket att förlänga bullerplanket mot vägen. Vi har bägge önskat att detta fanns, kanske inte i första hand för bullret skulle utan snarare för att hindra insyn i vår trädgård från passerande bilar. Men visst kan det vara en del oväsen när trafiken är som intensivast.



Under morgondagen ska så båten sjösättas vilket kanske kommer åtföljas av en segeltur till Rune & Elisabeth där hon ska likt förra sommaren ligga vid en boj på svaj.


Inga kommentarer: