lördag 23 juli 2011

1 hel jäkla vecka!!


Ja så var jag tvungen att köra min älskade Lise-lott till Uddevalla centralstation för vidare transport till Fjollträsk och 2 hela veckors arbete. Vårt avsked var banne mig underligt och gav oss båda en känsla av att de två kommande veckorna skulle vara som en evighet, eller som om hon skulle resa långt långt bort.

Självfallet blev just hennes X2000 tåg också denna gång FÖRSENAT!! Misstänker på fullt allvar att jag aldrig kommer få uppleva tåg som avgår och anländer på utsatt tid. Visst i min barndom Då gick tågen som de skulle och inte faen blev de försenade merän möjligen någon ynka minut. Min älskades tåg blev 32 minuter försenat på denna kort resa.

Jag har således varit insam på vårt paradis, jag tuffa gänget av katter- mao Kejsarinnan Doris, Mats (Matson) och så Pip! Tre katter men egna viljor och som tittat surt på mig varje morgon om inte deras frukost varit färdig.

Faster Marianne drattade i golvet, vilket gjort att jag fått assistera henne en smula, detta har dock resulterat i en massa kaffe, bullar och middagar. (mumma). Kan behövas en smula föda när jag i övrigt engagerat mig i jakten på äckliga sniglar som finns i flertal och är som synligast på kvällarna.

Har dock lyckats att sy färdigt dynorna till vår båt och tackar min lyckliga stjärna att jag skar av allt skinn från min gamla oxblodsfärgade soffgrupp. redan har gruppens dynor funnit sin givna plats i vår båts ruff, nu kommer också förpiken att ha dynor i detta snygga material. Man kan nog med fog säga att det är en smula "pimp-my-boat", och defentivt inte det vanligaste inredningsmaterialet i en segelbåt under 7 meter.

Kanske kommer jag under den kommande veckan få lusten att sy färdigt min älskades kjol och lite andra saker som ligger på väntlistan.

På lördag kommer LL förhoppningsvis tillbaka hit.

Inga kommentarer: