onsdag 25 juli 2007

ditten o datten 2

Ja så var det dags att formulera ett par läsvärda rader. Huruvida det är med sanningen överens-stämmande återstår dock att se. Ett par veckor har jag ägnat mitt dagliga värv, det där som förhoppningsvis skall ge lön varje månads slut med att köra en gammal Volvo FL7 från Arlanda lastad med en massa pryttlar till Sturup i utanför Malmö. Ett jobb som alla andra om det nu itne varit för faktumet att denna typ av lastbil passar föga för uppgiften att klara långkörningar av denna typ. Visst funkar det men jösses jävlar så jobbigt för chaffören, mao mig. Allt nog har dock blivit lovad en bättre bil.
Under mina besök i Skåne "Flat state of Sweden" har jag haft möjligheten att träffa döttrar vilket e mega positivt men också göra små fikastopp i Lödde hos en bekant med verkstad där. Nu är detta inte vilken verkstad som helst utan en bilverkstad riktad till innehavare av engelsk tillverkade fordon.
Hur mycket bilar finns det från detta land kan man fråga sig, men med tanke på mängden Jaguarer, Rollsar, Bentley´s, MG och Austin har de fullt upp. Det var från detta företag mitt senaste fynd kom och vid mitt senaste besök gjorde Ola allt för att jag skulle förälska mig i en Racerbil. Inte vilken som helst utan en Jaguar XJS som konverterats till racer. Självfallet slutade detta med att bilen ifråga provkördes, och jag var mentalt såld!!!!!!

Nå även om jag i den stiuationen kunde gett min högra hand för bilen i fråga saknas dock kapital till denna dröm, vilket med all säkerhet gör att den får stanna kvar i Lödde.
Ja nu måste jag ju också flika in detta faktum att vår en del av vår familj tycks bli allt mindre medan en annan del växer så det knakar. Sålunda växer liten "knytt" fröken för varje dag medan hennes underbara mamma krymper mer och mer. Vilket verkar få till följd att mina byxor tycks gå över i ett stadie av att vara våra. Inte så att jag klagar över detta, men men. Risken finns att det blir jag som får börja hårdbanta för att hänga med i svängarna... "Weight watchers here I come"

Så var det ledigt och imorgon dags att göra en liten tur till Västervik och "GRÄNSÖTRÄFFEN". Massor av bikers skall träffas där och eftersom våra mycket goda vänner Manfred o Mia bad oss följer vi med som någon sorts assistenter i deras monter. Tja deras e det nu inte utan tidningen MC-Nytts där Manfred jobbar.
För att göra saker och ting mera komplicerade kommer ett par bekanta från England hit idag. Tja hade nu varit så att jag medan jag bodde i UK lärt mig skillnaden på AM o PM så hade allt varit lugnt. Så var och är dock inte fallet utan självfallet befann jag mig i ankomsthallen på Arlanda vid 10,20 idag. Helt förgäves då Richard o Tammy istället var upptagna med att äta frukost i London.... Shit happens och kanske jag en vacker dag lär mig detta med AM/PM.
Ja så var det då den där båten utanför huset. För just där befinner sig hon ännu och inte i det element som hon var avsedd för, nämligen havet. Kan inte fatta var all tid tar vägen, ett snabbt projekt växer till enorma proportioner och slutet tycks vara allt mera avlägset. Återstår att hoppas att vår fina segelbåt kommit i sjön till nästa sommar.
Att vi sedan befann oss i Hagaparken under lördagen gjorde att vi äntligen träffade goda vänner med samma hjärnstruktur som den vi själva innehar. Med andra ord var det picknick för likasinnande denna soliga dag. Det blev några sköna timmar den saken e klar där en färgglad hund tycktes behövas rastas, undrar om "C o s" hade med sig hundbajspåsar??? Kunde troligen vara på sin plats....
Nepp kram alla goa och o-goa läsare och vänner.



Inga kommentarer: