lördag 1 maj 2010

"Sköna MAJ välkommen!"

Äntligen dags för vårens inträde i FT med omnejd. Valborgsmässoafton innebar att /
Min älskade dotter Tilde nu är 12 år.
Att vår båt dagen till ära pyntades med flaggspel.
I och med det senare riskerades också livet då jag med hjälp av klubbens stege lutad emot masten klättrade upp för att fixa ett par kvarglömda detaljer samt montera ett litet block för en flagglina. Den senare avsedd att fästa vimplar och dylikt vid.



"s/y submissive & m/s lagunilla"

Jobbet med dessa förberedelser var färdigt när en av klubbens medlemmar anlöpte hamnen med sin extremt fina Forslund Racer. Denna försedd med en gammal Ford Zephyr motor mullarade och gick perfekt till ägarens stora förnöjamhet, och glädje för betraktaren.


Min nya "Pizza-Gura" skulle uppdateras med nya strängar varför jag drog iväg till JAM för detta inköp. Självfallet kunde jag inte hålla mig ifrån avdelningen med fina guror och råkar upptäcka att de har REA! Detta magiska ord som oftast inte innebär något större prisnedslag. I detta fall på den Burns gitarr som jag i många år suktat efter hade de sänkt priset med 3495,oo!! Med andra ord exakt halva priset!!! Snacka om att jag blev tvärsugen på att göra affär på guran. Men vad skulle min älskade LL säga om ett sådant tilltag? Kände att jag inte kunde råna vår hushållsekonomi utan att fråga min älskade om vad hon tyckte. Efter lite diskussion på JAM visade det sig möjligt att till REA-priset även köpa de andra färgerna på guran i fråga varför jag bad att få lägga undan en vit gitarr.

"Burns i fiestared, en av mina dröm-guror på REA!"



Hem igen, nu för att montera strängarna på Pizzaguran, som åter fick livet tillbaka med alla 12 strängarna på plats. Sedan dags att hämta LL på jobbet. Snart befann vi oss i klubbhamnen och hade startat grillen. Maten kom på bordet och även om det var en smula gråväder regnade det inte.



"Wretling family on board"


RBK-Captain Mats sköt salut för våren med klubbens kanon, skumpan serverades till alla som samlats. senare blev det gitarrdueller och sång. Vilket i undertecknads fall troligen färgades en aning pga rödvin o Lådda.

En försiktig undran till LL om inköpet av den vita Burns´n föll i mycket god jord. Troligen ansåg hon att jag varvärd en dylik, kanske som 60 års present.


"Captain Mats som KANONJÄR"


Det blev att åka buss hem på nattkröken, i detta ögonblick upptäckte jag att mitt huvud var minst en storlek för litet...


Nattis....

Inga kommentarer: