torsdag 29 april 2010

"Rosor, Pizza & med Gura"

Så var det åter dags, det är då för tossigt att fölk inte gör annat än fyller år, men så är det nu en gång för alla. I detta fall var det nu inte vem som helst som fyllde år utan mitt hjärtas dam som kunde fira sin alldeles egen dag. Födelsedag!!!


Sålunda för en sömndrucken själ som undertecknad shoppades en smörgåstårta dagen före som sedan skulle avnjutas till frukost av fölse-barnet. Frist hade utverkats på resten av firandet.


Självfallet väckte min älskade mig så att jag kunde sjunga för henne på hennes dag. Senare under dagen fick jag kämpa en stund med en massa rosor så att de blev en hyfsad bukett att leverera när hon slutade jobba.



Sålunda avhämtades LL utanför hennes jobb som brukligt är och buketten var lämpligt placerad fastsatt i vindrutetorkaren på Jaggan. Klart snygg placering tyckte jag och förhoppningsvis också de som såg buketten.


Fölsebarnet visade klar uppskattning inför blomsterkvasten..... succe.


ja så fortsatte hennes fölsedag med lite presenter från hennes döttrar som topping.


Dagen före Valborgmässoafton. Solsken och vi tar chansen att dra ner till båtklubben, hade en del att fixa med tyckte jag. Stannar till på Hantverkargatan i avsikt att handla tamed pizza. På väggen inne i pizzerian hänger en gammal westerngitarr....


-Vad kostar pizzan om ni toppar den med gitarren????


Får ett snabbt svar medan jag redan hängt ned den fina guran, ett svar med ett pris som jag självfallet kontrar med ett motbud av lägre art. En stund senare lämnar vi pizzerian med två goda pizzor, sallad och en Landola 12-strängad westerngitarr!!!


Naturligvis fick jag itne gjort vad jag tänkt med båten, strax efter pizzan konsumrats kom regnet med stora blöta droppar, varför vi valde att rymma fältet pch köra hem...


I morgon fyller så min dotter Tilde år, TOLV år, 12!!! Snart stora damen hon också... Så det tycks droppa fölsedagar överallt......

Inga kommentarer: