torsdag 9 juni 2011

Sjung om studentens..........



Ja så var det dags för våran Rosalinn att dra på den vita mössan, åka småfulla och skränande på ett trångt lastbilsflak tillsammans med andra småfulla skränande ungdomar med vita mössor på sig. Ett spektakel utav Guds nåde som i Fjollträsk tycks centreras kring vad jag kallar "pitten" den där i mina ögon groteska mojen som finns mitt i rondellen vid Sergels Torg.


Allt nog vad jag kan förstå har allt varit till belåtenhet så långt, mat och gäster har samlats på ett terasstak för vidare förlustelser. Hörde via telefon att unga frökens tidigare välkammade-frissade hår numera var indränkt i diverse dryckjom och därmed en smula kletigt. Kanske är det dock en ny form av balsam behandling.


Får sälla mig till gratulanterna. Nu är Gymnasietiden över, trist nog kommer det att visa sig att nu skall allvaret börja med allt vad detta innebär.


Här på Söbben för jag får självfallet allt relaterat över mobiltelefonen har jag ägnat stor omsorg i mina försök att finna en bortsprungen "PIP". Flera timmar passerar och kattfaen e totalt borta, inte ett knyst hörs hur mycekt jag än ropar. Inte förrän nu många timmar senare när jag tyckte mig höra ett litet ynkligt livstecken. Självfallet hade han gosat in sig i ena lillstugan bland en massa bildelar och annat mysigt. Där hade han som katter gör somnat!!


Han verkade dock förhållandevis glad när jag släppte ut honom och rusade med ens in till katt-toaletten. Konsigt faktiskt vi har tre katter som gör en massa saker utomhus när de får chansen men gäller det toalettbesök, tja då knallar de så vackert in i huset och tvingar därmed Matte o Husse att tömma deras låda gång efter annan.


Dagen har annars förflutit i inomhus lekar, städning, matlagning (färska potatis o falukorv) men också en stund har ägnats åt att få senaste musikalstret att fungera. Texten skrevs på mindre än en halvtimma medan musiken strulade så in i helvete. Ville göra något tufft av den, men misslyckades till en början kapitalt med denna uppgift.


Efter en hel dag med regn i massor lyser nu äntligen solen över vårt kära Söbben, kanske hinner det bli lite varm också. Återstår att dra en jaktrajd på de där krälande krypande bruna sakerna så att inte hela tomten totalt tas över av dessa äckliga saker. Troligen kan jag etablera mig som auktoriserad Snigel-Mördare.

Inga kommentarer: