lördag 2 mars 2013

sinnen och svammel

Trädgården, tja snarare den del som är infarten till huset är belamrad med bilar, trångt så in i H. Vintern har gjort det mer eller mindre omöjligt för mig att meka. V12án parkerades i huvudsak för att kylaren var trasig och läckte, en ny skulle kosta en förmögenhet. 

Så dök då Audi´n upp och efter hundra sorger och en mängd problem hade vi äntligen en bil som funkade. Trodde vi ända tills den ödstigra date´n med en Renaults dragkrok i Götet. Plötsligt stod vi åter utan bil. lösningen stod att finna i ännu en Jagga, som dock visade sig ha ett helt eget liv. Den stratade, den stannade den gjorde helt enkelt som den själv ville och oftast tycktes den inte vilja alls.

så kom då äntligen början på våren till västkusten. Beslut om att få igång V12án togs vilket innebar att den skulle dels startas upp, des repareras. Att starta den var inga problem, dock var den parkerad på ett sådant sätt att den inte gick att köra ut. I vägen stod Jaggan med egen vilja och vägrade självfallet att starta. 


Med hjälp av ett långt span-set(spännband) det före detta fundamentet til en flaggstång och 2 timmars envetet delvis hårt jobb lyckades jag så dra vincha fram Jaggan och därmed köra ut V12´n! 
Nu återstår att fixa vattenläckaget från kylaren och lite andra smådetaljer innan vi åter har en bil som funkar.

Funkar var dock något som min hörsel inte har gjort de senaste dagarna. Där satt jag och som vanligt inbillade mig att jag var en av Världens stora musik-producenter vid inspelnings prylarna och  hörde knappt ett dugg på vänster öra!! Allt lät KASS, och jag kände mig allt mera förtvivlad. 

Har tidigare vid något enstaka tillfälle fått en vaxpropp i örat, så nu gällde det att kurera detta problem snabbt och lätt. Helst också billigt. "hur e det nu, vax är fett! således borde Revaxör vara nån sorts fettlösande vätska. Sagt och gjort DISKMEDEL är ju fettlösande, varför jag fyllde döv-örat med en diskmedel-vatten blandning i hopp om att för ringa kostnad lösa problemet.


I helsike det funkade, eller kanske skulle jag haft en högre koncentration av diskmedel. Dagen efter tog jag mig så till byn där Revaxör shoppades. Väl hemma igen tog jag plats liggande i soffan med en handduk som skydd mot rinn. Fyllde så örat med lösningen och väntade enl beskrivningen en läng stund, för att sedan med fingret i örat rusa till toa och spola varmt vatten med en biffogad blåsa.


Murphy var på plats och självfallet funkade det inte alls!!! Igår till syvende och sist upprepades proceduren, och Eureka!! jag kunde höra också på mitt vänstra öra. Världen och ljuden omkring mig framstod plötsligt som sagolika.

Fortfarande befinner dock min älskade sig i Stockholm trots att vi båda vill finnas där i varandras närhet. Lösning på detta problem hoppas jag snart infinner sig. Tycker att väggarna e ganska trista som samtals partners.

Inga kommentarer: