söndag 19 maj 2013

Äntligen



Sommaren kom så till slut till vårt land och Söbben vaknade en dag badande i solsken. Äntligen väder som jag gillar vilket hittills gjort att jag lyckats fixa en del med diverse bilar i trädgården. Ja benne mig har jag också klipp stora delar av vår gräsmatta. Min älskade reste tillbaka till Stockholm så nu går jag åter och hoppas att tiden ska gå extra fort tills hon kommer hiot igen.

Har så smått börjat med båten eftersom den ska sjösättas snart.  Nya fynd från "fyndhörnan" har också inskaffats samtidigt som jag lyckats sälja en del begagnade Jaguar delar till behövande. 



Min ena elbas lades ut på Tradera och råkade ut för fejkade bud. Så det blev att lägga ut den igen i förhoppning att någon kommer att älska den basen under lika många år som jag gjort det. Skaffade den 1976, så den har varit i familjen ett antal år. Skulle den nu bli såld har jag planerat att skaffa en annan bas.



Så idag var det dags för årets TV-program. Allt sedan det första sänder för 1000 år sedan har jag följt Eurovision song Contest och för ovanlighetens skulle tyckte jag att ovanligt många av låtarna var hyfsade eller till och med bra. 



Hade dock i årets final hoppats att  Frankrike skulle ta hem segern med sin låt, eller varför inte Island och Finland... 



Nu var det Danskarna som vann och skall grattas. En bra låt även om den kanske inte var den bästa i mina öron!


Inga kommentarer: