måndag 13 maj 2013

Eskapader

så kom äntligen min Liselott med tåg från Sthlm, båda såg vi fram emot 2 hela veckor tillsammans i vårt paradis.  Som vanligt var tåget naturligtvis försenat!!


det  var nu dags för min älskades födelsedag som dock vi firade ensamma. Trots att en stor god tårta bakats.


Trist nog ville våren inte visa sig förrän i slutet av dessa två veckor. Vi han dock med en tur till GeKås i Ullared, som på intet sät liknade det GeKås som jag och många andra uppskattade för 10-15 år sedan (kanske var det mera). Nya GeKås var stort som faen, men beträffande fyndshopping var det inte speciellt märkvärdigt. Dagens GeKås kan snarast liknas vid de affärer som finns runt om i vårt land under olika namn. Rusta-Dollarstore-Göksäter(Orust)- mfl. Visst fann vi några fyndpris varor, men inte tillräckligt för att kompensera resan på 34 mil ToR. 

Jo förresten ANTONS MUSIKAFFÄR var en trevlig upplevelse, där servicen verkar ligga på mycket hög nivå. Det blev i alla fall en trevlig dag för oss båda.

Liselott tyckte att vårt kök behövde piffas upp vilket vi hjälptes åt att göra.


en hel del mekande hanns också med, och nya Rover´n föll i mycket god jord hos min älskade även om jag knorrade lite och fortsätter med det gällande förarstolens bekvämlighet. För ögonblicket skrotas två Jaguarbilar allt med förhoppning att de sista resterna av dem ska ha lämnat tomten inom ett par veckor. 

Valborgsmässorafton och en tur till Lysekil där vi läst att en brasa skulle finnas för att fira in våren. När vi kom fram hade det mesta brunnit ned, men det var en trevlig afton med ett besök på museet.


en ny trevlig bekant anlände med en sorts Rat-pickup i form av en tidig 50-tals Cheva som nu ska få fram och bakvagn från, just det Jaguar!!


Våren kom så till Söbben, blommorna börjar slå ut, fåglarna kvittrar. Trist nog måste min älskade återvända till Sthlm. vilket gjordes med ännu ett försenat tåg...