söndag 20 februari 2011

Tradera

Ja plötsligt inser man att man samlat på sig allt för många prylar, sånna där bra att ha saker som man inte kan leva förutan i det ögonblick man anskaffar dem. Förr eller senare inser man att behovet kanske inte är så stort längre. I detta läge återstår att kasta dem, sälja dem osv.

Tidigare var det dagstidningarnas annonssidor som gällde numera är det internet som är den stora shopping gallerian. Således lade jag här om dagen ut annonser med lite överskotts prylar på Tradera i hopp om att dels få dem sålda, dels få ett vettigt pris för dem. det senare går att disskutera i all oändlighet.

Bara för att sista autionsdagens sista minuter sitta där andäktigt och hoppas på ett högre bud på grejorna. Före slutdatum hade en mängd mail besvarats om skicket på bilen i mitt fall. Vilket gjorde att man i alla fall hoppades på en större aktivitet på själva auktionen. Men så icke, ett lågt bud stod kvar in i det sista då en spekulant med massor av is i magen höjde en ynka hundring och därmed vann auktionen.

Vår fina Jaguar blev därmed såld för en spottstyver och ska nu emigrera till Linköping! Grattis till nye ägaren..



Gitarren som också fanns med på Tradera såldes också den om än till ett allt för lågt pris. Men jag har mig själv att skylla, det var ju trots allt jag själv som satte utgångspriset på prylarna.


Vad som ska ske på detta forum med förstärkaren och lite andra saker som jag lagt ut till auktion får framtiden utvisa i nästa vecka. Spänningen i slutskedet lär bli olidlig den saken är klar.



Tradera är faktiskt ett riktigt trevligt köp o sälj forum där jag hittat flera saker som jag kämpat i slutstriden om att kunna köpa.


Inga kommentarer: