tisdag 1 november 2011

Dags att förbjuda - förbud!!??

DEN SOM SKRIKER HÖGST - har rätt och vi andra skall följa denne! Låter som en god portion av det som tidigare kallades Polsk Riksdag. Polackern ahar doch tagit sitt förnuft till fånga och tycks ha lärt av sina misstag, så icke de sk rådande i Svearnas Rike.

Här - börjar någon skrika varningens ord som i nästa stund blir till en sanning, en sanning som ofta slår extremt hårt tillbaka innebärande att vi Svear får betala notan. Allt som oftast SKRIKER någon på ett sätt som gör att mitt och ditt logistiska liv påverkas i negativ riktning, de är vad jag förstår ofta i Stockholm boeende drömmare. Drömmar som saknar vetskap om hur man värmer upp sin bostad med en Miljövänlig - Åkarbrasa.

Sålunda tillkom Svearnas variant av den sk Zebra lagen, en lag med engelskt ursprung där fotgängare hade företräde på vissa utmärkta med stora gula lampor i form av bollar försedda övergångställen. de hade dock att trycka på en knapp innan de gick över gatan.

I Svea rike kostade dock dessa gula bollar allt för mycket pengar för staten varför lagen infördes utan dessa. Samma lag har i tex gjort att dess promenerande innevånare antagit släktskap med Stålmannen och tror sig vara osårbara. Lagen finns kvar trots att det skett en mängd allvarliga olyckor på landets övergång ställen. Ännu saknas dock en lag som förbjder mobilsamtal samtidigt som man passerar ett övergånställe!



Fartkamror monterades upp i massor i vårt land. För säkerhetens skull hette det och därmed döptes de snabbt om till trafikövervakningskameror. Placerades de så i tätbebyggda områden? Nej inte alls de återfinns allt som oftas på raka 70 begränsade vägar och ger enbart upphov till katastrofinbromsningar som mycket väl kan skapa olyckor i sig. Att Svensson i sin Volvo panikbromsar inför kameran och sedan så snart denna är passerad torde tyda på att något är allvarligt FEL.


Vi fick höra Etanol-Jesus predika tillsammans med andra Miljövänner om hur fantastiskt vårt samhälle skulle bli när alla bilar drevs av Etanol. Densamme Jesus fick till och med stadsanslag för att bygga en etanolfabrik i norra Sverige. Ett antal etanolbilar som samtliga visade sig vara sekunda importerades av denne Jesus. Rabatter utfärdades på etanolbilar men sanningn kom fram till slut, nedan nämnde Robert Collin ansågs vara en lögnare som inte visste vad han pratade om, en miljö motståndare av rang.


När slutligen det gick fram till Svearna att allt som är Grönt i landet borde odlas med grödor för etanoltillverkning enbart för att täcka en liten del av den tänkta etanolkonsumtionen samt att vi importerade etanol från länder där regnskogarna skövlades för att ge plats åt etanolgrödor. Hm ja trillade pengen ned.



En icke helt okänd (Sveriges ende i mina ögon seriöse motorjournalist Robert Collin-AB som vågar spy galla i sina spalter på felaktigheter som införs i vår trafik och har dessutom mage att protestera emot rena felaktigheter i vårt trafiksamhälle.) omtalade att enbart 15-20% av alla som ertappas av dessa kameror faktiskt betalar fortkörningsböterna. Resten slipper faktiskt då bevis och liknande inte håller. Kamerorna som sådana har därför inte alls blivit en sådan ekonomisk succe som myndigheterna eftersträvade. (Betänk att hur idiotiskt det än låter finns det länder inom EU som anser att denna typ av kamror inte anses vara användbara som bevis vid en rättegång!-fy fan vad de ländrenas makthavare måste vara blåsta - eller?)

Senaste påfundet som dök upp för ett par år sedan är sålunda DUBBDÄCKS FÖRBUD!! Att köra på vissa gator i Sthlm och nu även i andra städer i landet skall vara förbjudet om du kör med dubbdäck. Detta på grund av att ett damm med nanopartiklar ska vara skadliga enl påståendet. Hur jag än sökt tillsammans med en mängd kunnigt folk har inga som helst bevis för dessa partiklar funnits, man vet inte ens vad som orsakar dem. Men om man förbjuder dubbdäck, TROR man sig kunna lösa hela detta problem.

Som som blir följden är att bromssträckor för våra fordon i vinterväglag blir ofta dubbelt så långa, vilket garanterat ger upphov till fler allvarliga olyckor, detta även i kombination med vår Zebra lag. Vi får dock inte glömma att vi i landet har en NOLL-VISION. Ingen säger ingen skall behöva dö i trafiken..... Kanske kan man FÖRBJUDA dödsfall i trafiken?

Ja men om du inte kan köra utan dubbdäck så kan du ju alltid åka i den Dubbfria Bussen, täcker dessa förstå sig påare. Utan att refelktera över hur stor kollektivtrafiken måste vara i en framtid där tex 5-900 tusen Stockholmare tvignas använda denna varje dag!!!!

I början av 70-talet fanns inte ens en lag om Vin6terdäck på våra bilar vilket gjorde att undertecknad körde året runt på sommardäck. Vägundrehållet under denna tid var fantastiskt, det gick att färdas över i princip hela landet utan de då förhatliga vinterdäcken. I och med införandete av lag om vinterdäck upphörde dock till stor del vinterväg underhållet från myndigheternas sida. Vilket de fakto gör att vi idag inte ens kan vara säkra på att ta oss fram på vära vägar med vinterdäck/dubbdäck. (Ytterligare inkomster till staten)



Jag som rökare gör lätt jämförelsen eftersom DET ÄR BEVISAT att rökning kan ge obotliga skador och dödsfall hos rökare på samma sätt som att spriten skördar liv på alla områden. Med andra ord FÖRBJUD användande, innehav, försäljning mm av Tobak och Sprit. Jag skulle själv vara en av de första att skriva under på ett dylikt förbud!




Hmm men då förlorar ju Staten en mängd skattekronor!?

Inga kommentarer: