onsdag 21 december 2011

human o ohuman mek fabrik

Dags igen för lite svammel kring livet vedermödor. Mitt lilla bokprojekt borde snart vara färdigt, men ack nej det verkar finnas så mycket intressant att tillägga. Samtidigt finns drömmen om att mitt gamla band ska kunna återuppstå i någon underlig form. Detta projekt tycks dock gå från klarhet till klarhet utan större fadäser.

Fadäs eller kanske var det skit i förgasaren som gjorde att jag här om dagen kände mig nödsakad att uppsöka nån rackarns fabrik inte långt från bostaden här upp på baksidan. För säkerhets skulle slog jag en signal till dem innan för att höra om jag kunde komma in för service. De ansåg på fullt allvar att de skulle skicka en Bärjare men inte fan behövde jag det när allt verkade fungera om än med viss misständning.


Laddade fullt och drog iväg till verkstan där man med en gång kopplade in moderna tider diagnostic program med massor av sladdar som mest var i vägen. Hur maskinen funkade kunde de uppenbarligen se på en TV som tycktes höra till makalösa manicken.


Hur fan de lyckades finna nåt fel fattar jag inte men tydligen kunde de tolka den där linjen med hack i och ansåg på fullt allvar att de skulle behålla kärran ett dygn eller så för vidare kontroll. Så där tvingades jag parkera i ett bås med sladdar och allt. Natten flöt sakta fram som om den var sirap, andra maskiner rasslade och verkade funka sämre än min. 


Totalt slutkörd (troligen oljebrist alt soppatorsk) fortsatte dagen med tester av olika slag, tydligen trodde de sig finna problem med oljekvaliteten. Kanske var deet STP i den som gjorde att det ibland verkade proppa till sig och flyta ganska trögt. När det så var dags för tankning erbjöds en mig mellan Diesel o gammal 87 oktan. Vilket inte gjorde att maskinen funkade bättre.


Sent på eftermiddagen kopplades så slutligen alla kablar och censorer bort och vi kunde lämna verkstaden, nu med en stor laddning mirakelpiller som tydligen skulle stoppas i tanken.


Nedräkningen har nu börjat inför årets Jul och den tillhörande Julresan. Resan bär av i morgon klockan förbannat tidigt och lär inte vara slut förrän sent som fan i morgon kväll efter en tripp på 90 mil+...



God Jul

 önskar jag alla trevliga läsare, och självklart önskas en 

O-God Jul 

alla som känner sig O-trevliga..

Inga kommentarer: