tisdag 16 oktober 2012

sakletare tar också semester!

Kan man nu som sakletare ta semester? Detta må vara diskutabelt till max, men nu ska jag resa till både Fjollträsk och Lappland under ett par veckor så då får jag troligen till viss del avstå från min sakletande. 


Dagens äventyr började dock inte där utan vid en annons på blocket där en Burns bas annonserades för ynka 3500!! Det visade sig att denna klenod var såld redan vid första samtalet, och säljaren hade förlorat en förmögenhet på att inte veta vad hon sålde. (hade varit hennes pappas) Basen ifråga torde vara värd mellan 20 o 60 tusen kronor... 
Jag var som sagt bara en i raden som sagt sig vilja köpa, men av det blev intet...

som en tröst styrde jag Daimlern till mitt favorit samlar ställe där en knippe fynd gjordes!


Kan det vara så att Videokameran är general UTE. Det verkade i alla fall så sedan jag stoppat ned inte mindre än 4 olika videokameror i en plastkasse. En kul dator, en satelit mottagare av den gamla sorten för Astra o Thor samt inte att förglömma ett Slutsteg på 2 x 300 watt!!! Det var en nöjd sakletare som styrde hem med ryrgriparna för att testa. Självfallet funkade allt till belåtenhet.....







Inga kommentarer: