onsdag 3 oktober 2012

skrotsamlare?

I och för sig torde jag kunna kallas en skrotsamlare, men själv föredrar jag att beteckna mig själv som aktiv medlem i "Pippis Sakletare Klubb" eller varför inte en helhjärtad miljövän. Det är ju trots allt återvinning som är en stor del av mitt samlande.

Dagen kantades och började med en sju helsikes influensa, huvet srängde, näsan rann, hela förbaskade kroppen protesterade. När min älskade ringde i morse för att väcka mig orkade jag inte ens svara utan somnade om. För att slutligen vakna och sakta men säkert starta gubben i någon form av felsäkert läge. Klockan hade nu hunnit bli tre men instinktivt var jag medveten om att både bröd och mjölk saknades i förrådet.

Efter att ha klätt mig i slowmotion, jag vågade knappt se mig själv i spegeln vid toalettbesöket tog jag mig så till bilen som förde mig ner till byn. Efter snabb shopping på ICA dök så den där intensiva längta upp i mina sinnen. 

"Undrar om de fått in några nya intressanta prylar för en sakletare på Centralförrådet?" Tanke blir till handling och snart står jag och gräver i en gallerkontainer efter tänkbara prylar till samlingen. En kass med tre bärbara CD-spelare, hmmm. Ännu en kasse med en modern CD stereoanläggning, ett par sladdar och en Partner röjsåg!! Allt förpassas till bagaget på bilen, sist infinner sig också en bensindunk till en utombordare, självfallet fylld med Bensin!!!


Så bär det av hem igen, det duggar ute är inte allt för kallt men ändå väldigt höstlikt. Mjölken i kylen, kaffe i en mugg och ett wienerbröd till allt medan fynden kollas av. funkar de eller ska de återbördas? Snart har jag hunnit kolla allt men också reparerat luckan till den där CD stereon som självfallet hängt upp sig. Allt fungerar perfekt, nu gäller det dock att hitta någon som kan ha användning för en del av prylarna. 

By the way, under gårdagen hann jag ringa på en intressant annons på Blocket. En fin Elorgel  och en Tandberg bandspelare var till salu för en 500 dring. Ja när jag väl ringde hade säljaren redan varit på en återvinningsstation i norra Gbg och avlämnadet dessa klenoder.... Med andra ord sjönk de som en gråsten i värde.


Inga kommentarer: