onsdag 1 december 2010

Dags igen

Ja så var det dags att damma av "gamm-bilen" igen. Nja så gammal e den nu inte i mina ögon. Den e ju knappa 20 år! Men efter att först ha fått vila en tid utanför John o Tanjas hus på landet togs den till Ulvsunda där den parkerades i förhoppning att inte få några böter på den.

När nu vår rara V12a tog ut snabb semester var valet klart. Den gamle måste åter träda i tjänst. Sagt och gjort, ett batteri inskaffades och efter 7 sorger och 8 bedrövelser (med andra ord en del transport med kommunala färdmedel) kunde Jaggan rullas in i verkstaden för byte till mer vintermässiga däck.

Detta var snabbt gjort, dock trilskas fortfarande elektroniken till växellådan vilket bekymrar en smula. Allt nog visar sig bilen i övrigt vara just så som man förväntar sig av en Jagga.
Bekväm, snabb, vägsäker förutom att den i mina ögon ju dessutom tillhör en av marknadens snyggaste bilar trots sin ålder.

Ja så var det vinter igen,detta satans vita elände som borde kunna försvinna snabbt med hjälp av deleteknappen på datorn, men så är trist nog inte fallet. Istället har jag och andra att stå ut med snö och halka i massor. Det senare tycks dock inte det minsta påverka en majoritet av 08-orna som precis som vanligt går rakt ut i gatan.

"JAG HAR FÖRETRÄDE-JAG KAN-SKALL DÄRFÖR GÅ ÖVER GATAN HÄR OCH NU" och det gör de förbannade öken. Allt i tron att de är osårbara likt Stålmannen. Jag skulle kunna berätta för dem att de inte har en chans emot en bil som inte kan stanna, trots att föraren villdet och gör vad han kan för att stoppa bileländet. Poff kan bara sluta på ett sätt.

08-an blir påkörd och kanske mister livet. Bilföraren får sota för 08-ans illusion om Stålmannen med både förlust av körkort och kanske fängelse samt inte att förglömma vetskapen av att ha kört ihjäl en sk människa som kunde levt om den bara glömt stålmannen kostymen hemma.

poff

Inga kommentarer: