söndag 5 december 2010

musik i vinterkylan

Internet bjuder på en mängd underliga lösningar och finesser, med en massa musik i huvudet kan nätet och dess communitys funka som förmedlare av låtar. Speciellt riktas detta till de som vill lansera sin egen musik, men det funkar också för avdankade wannabee´s som undertecknad. Med hjälp av "vi musiker" hittade jag möjligheten att lägga ut gamla inspelningar som jag gjort både med mitt tidigare band PBP och ensam med en multitrack bandare. Att använda datorn som studiomaskin har dock aldrig fallit mig i smaken varför ljudkvaliten på inspelningar lämnar en del att önska.
Denna vintriga dag görs dock mitt första försök att koppla samman min blogg, så att mina låtar kan spelas för er läsare. Här kommer den första av dem:

"Picasso"
lyrics by Jeanette M, music by Johnny A. Inspelad på Cafe Dare i Malmö på 90-talet.

http://www.vimusiker.se/media.php?id=3968

med lite tur funkar den.

Inga kommentarer: