fredag 16 november 2012

"pippis sakletare klubb"

Dags igen för en liten sakletare turne. Ja turne är ju ett ganska pretentiöst ord i detta sammanhang.. Som vanligt styrde jag bilen till ett känt fyndställe. Egentligen började dock fyndandet redan under gårdagen då kompis "Goran"  dök upp och dels ville ha hjälp att hämta en nyshoppad 55" TV. (vicke monster tänkte jag). Inte nog med detta, han ville dessutom bli av med sin gamla burk på ynka 50".  Igår kväll efter vl utfört uppdrag kämpade jag med att nödtorftigt ställa upp nya TVn på en bänk, inte helt enkelt med en stor klump men slutligen kunde nya gigant TVn startas upp.


I dag blev det såldedes utflykt till fyndstället där ytterligare en mängd prylar hämtades upp. Huruvida de fungerar eller ej, tog jag inte ställning till då, en del av detta nöje är ju att väl hemkommen med de funna prylarna testa deras funktion.

 Dagens fynd-
Tandberg TR200 stereoreciever på ca 2x50 watt
efter att elektronikspay använts fungerade denna norrman perfekt.

Tandberg Sölvsuper, stereoreciever 2x40 watt
som fick samma behandling och sedan fungerade perfekt.

I högen slutligen en Technics Förstärkare på 2x125 watt!! Denna behövde en ny nätsladd
för att funka!!

 Technics skivspelaren var dock lite mer strulig.

I en av vatten dränkt väska låg denna guldklimp, som efter att den torkat ordentligt självfallet fungerade. Den kan vid behov ersätta 50" TVn och ge en avsevärt större bild vid behov.

allt sedan cowboy o indianlekarna som barn har jag uppriktigt hatat vapen av alla slag, störst hat känner jag visavi skjutvapen. Ändå togs denna elaka tingest om hand. Någon sorts replika av ett berömt amerikansk armevapen, som vad jag kan förstå skjuter plastkulor!!
Kanske är denna användbar vid bankbesök, om nu banken innehar ett kapital...


Inga kommentarer: