fredag 2 november 2012

Bilsaknadens våndor o vedermödor

Ja så kom ett paket med posten, de reservdelar som behövs för att fåfason på Audi´n men den står som sagt i Ö-viks trakten. Att resa dit innebär även detta en del problem av i huvudsak ekonomisk karaktär. Turen var dock med oss vid inköp av delarna, då vi fick 5000+ kr delar för ynka 350!!! Tack till säljaren.


Detta har så inneburit att jag fått använda kommunala kommunikationer, mao tunnelbana. En ytterligt komplicerat ock skräckfyllt sätt att förflytta sig på. Reste söderut här om dagen och tvingades byta tåg. På återresan gick allt snett, steg av där jag skulle vid Slussen men sen var det kört. Resultatet av detta blev att jag fick ta till appostlahästarna och gå hem genom stan!!

Detta promenerande har sedan fortsatt under de senaste dagarna med en mängd värk som resultat. Ett par promenader har gjorts till Kungsgatan och 3´s butik där. Dotters iphone har packat samman och med en svindyr försäkring hoppades vi detta skulle ordna sig. Så var inte alls fallet, 3 skyller på  försäkringsbolaget, dessa på oss eller på 3. Under en massa århar vi varit hel-kunder hos dem med 4 telefoner och 3 bredband. Det var lätt för dem att få oss att köpa deras kit, men när det gällde för dem att serva sin trogna kunder, ja då var det inte längre intressant. Kontentan av detta blir att vi kommer byta vår leverantör av mobiltjänster och bredband till en som i alla fall tycks värdesätta sina fasta betalande kunder.

Dagens promenad var dels till Phonehouse samt inte att förglömma besöket hos Gitarr-Torget i stan. De hae just fått in en mycket fin Burns Legend gitarr till försäljning. självfallet fick jag nöja mig med att leka med den en smula. En gura för 15 tusen är långt bortom min horisont.


Dagens promenad förde mig också till SkoUno där det enligt uppgift skulle finnas Riktiga Beatles boots (Chelsea boots med spansk klack). Ja nog fanns skorna men i fel storlek och till absolut fel pris. Fick därför flanera vidare i riktning mot hemma, men en ljuvligt klingande saxofon fick mig at stanna upp vid Hötorget!!

Där vid en pelar med ett stort notark tejpat på pelaren stod orsaken till väljudet. En helt makalöst vacker ton kom ur hans instrument, samtidigt vittande mannens skepnad om att han och hans saxofon var hans hela existens. Troligen oftast i sjunkande skepnad med hjälp av destillerade drycker och annat otyg.


Återstår att se om det blir en mängd promenader i morgon.

Inga kommentarer: