onsdag 26 september 2012

mer fundringar!

Dags igen för lite ordspån. En riktigt ruggig dag på Orust trots Världens kanske mest sagolika utsikt över fjorden. Nu är det snart torsdag och äntligen kommer Lise-lott hit. Det e biblioteksmässa i Göteborg så jobbet skickar dit henne. Men från och med torsdag kväll är hon åter bara min.

Kom just på att jag glömt förevisa mina senaste fynd från Orust fyndmarknad.

Ett par bilhögtalare(kass) en häcksax som behövde lite service, en mini TV, en ELAC skivspelare, Delningsfilter till högtalare, VHS video, och en akustisk gitarr.

så mitt i blötan och rusket ringer Elisabeth för att berätta att vår båt snart skulle rymma. Den ena tampen hade lossnat. Regnväder eller ej fick jag ta mig till båten, ro ut och fixa tampen. Bara för att finna massor av vatten i kälsvinet.... Mao en ny tur till båten i morgon med friskt batteri som får elpumpen att länsa båten.


Väl hemma igen var det snart dags för en kulinarisk anrättning som torde för min del kallas lunch-middag eller vad katten som helst.


Att det sedan e höstrusk gjorde att jag också idag tände i vedspisen i köket. Snart brann det friskt i den och temperaturen i köket ja i resten av huset började stiga.  


Trist nog har jag inte kommit på hur jag ska kunna leda den goa värmen till andra våningen, så där blir en viss temperatur skillnad.


Inga kommentarer: